· 

1tje mag, toch?

Hoor jij jezelf dit ook wel eens zeggen. Misschien zeg je dit zelfs nog wel eens vaker dan 1 keer. Want zeg je dit niet alleen bij een ijsje maar ook bij 1 snoepje? 1 koekje? 1 traktatie op het werk? 1 frietje doordeweeks? We hebben allemaal wel van zulke momenten waarbij we denken ach eentje kan geen kwaad. Maar heb jij deze momenten wel eens opgeteld in bijvoorbeeld een week? Nee, ga eens terug in gedachten. Hoe vaak heb je bijvoorbeeld deze situatie afgelopen maand meegemaakt?

 

Hou het voor je zelf een bij en schrijf het op of hou het eens bij met de app eetmeter van het voedingscenturm.

 

Wees eerlijk tegen jezelf schrijf alles op ook al heb je veel gesnoept. Alleen wanneer jij eerlijk bent tegen jezelf kun je er aan werken om af te vallen.

 

Veel mensen zijn zoetekauwen. De behoefte aan zoet kan bijna een verslaving worden. Wist je dat je minstens 2 weken nodig hebt om 'af te kicken' van zoetigheid. Maar je krijgt er veel terug: meer energie, minder dipjes en je valt af.

 

Hou dus vol met het minder eten van koek en snoep en ga voor jezelf n hoe vaak bestaan jouw tussendoortjes uit groenten en fruit? En hoe vaak neem jij een tussendoortje?

 

Mijn tips voor tussendoortje:

  • Fruit
  • Groenten
  • Ongezouten noten
  • 1 portie zuivel (schaaltje halfvolle yoghurt met fruit)
  • Hartige hapjes (olijven, augurken)
  • 1 of 2 handjes zelfgepofte popcorn

 

Hulp nodig? Neem contact op voor een gratis kennismakingsgesprek.

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0