· 

Afvallen zonder te sporten

Afvallen zonder te sporten, iedereen kan het. Maar hoe doe je dit dan? Heb jij bijvoorbeeld een paar jaar geleden een nieuw servies aangeschaft? Kijk dan eens naar het formaat van je borden. Zijn deze veranderd, misschien niet alleen van vorm maar ook van grootte. 

  • Laat frisdrank, vruchtensappen en alcoholische dranken zo veel mogelijk staan en drink veel water. 
  • Eet vezelrijke producten en volkoren producten. Zoals groente, fruit, peulvruchten, zaden en ongezouten noten. Daarnaast kies je i.p.v. witte rijst zilvervliesrijst en i.p.v. wit of bruin brood neem je volkorenbrood. Doe dit ook voor je macaroni en spaghetti. Kies voor de volkoren varianten.
  • Zorg voor voldoende ontspanning en slaap. Slaapgebrek ontregelt de hongerhormonen. Hierdoor heb je niet alleen meer honger maar ook meer zin in ongezondere producten. Daarnaast maak je door te weinig slaap meer stresshormonen aan waardoor je meer risico hebt om meer te gaan eten. 
  • Besteed meer tijd en aandacht aan je maaltijd. Geef je voeding voldoende smaak. Gebruik minder zout maar gebruik kruiden zoals tijm, kerrie, oregano e.d. Zorg dat je tijdens het eten niet afgeleid kan worden, zet de tv uit en leg je mobiele telefoon aan de kant. Na ongeveer 20 minuten krijg je een signaaltje vanuit je verzadigingsgevoel dat je voldoende hebt gegeten. Maar wanneer je wordt afgeleid tijdens het eten, heb je de kans dat je dit signaaltje niet goed herkent. Waardoor je blijft eten en waarschijnlijk te veel eet. 
  • Kijk naar het formaat van je bord. Heb je een paar jaar geleden een nieuw servies aangeschaft? Dan eet je misschien wel meer dan wat je voorheen deed omdat je borden groter zijn geworden. Wanneer je naar de verhoudingen op je bord kijkt, is het verstandig om minimaal de helft van je bord te vullen met groente.  
  • Maak gebruik van een boodschappenlijstje. Maak een planning voor 3 dagen of een weekmenu en beslis van te voren wat je wanneer gaat eten. Hierdoor weet je wat je nodig hebt en gaat kopen en hierdoor heb je minder kans op impulsaankopen tijdens het doen van je boodschappen. 
  • Verander de verhoudingen van je voeding en eet meer eiwitten. Hierdoor heb je langer een gevoel van verzadiging en zul je minder snel gaan snaaien. 

 

Afvallen zonder te sporten kan dus echt maar dat neemt niet weg dat ik bewegen erg belangrijk vind. 

Waarom ik dit vind, lees hier verder. 

 

Wil jij meer persoonlijke tips? Stuur me dan vandaag nog een berichtje en ik neem z.s.m. contact met je op. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0