· 

Herfstdip

De herfst is nu echt begonnen. Blaadjes vallen van de bomen en er zijn meer koudere en regenachtige dagen met af en toe nog wel een dag met zonneschijn. Maar er zijn nu toch vaker dagen dat ik terug mijn bed in zou willen kruipen, terug lekker onder de warme dekens. Helaas gaat dat niet op want meestal zijn beide kids rond 6 uur wakker. 

Nu moet ik zeggen dat ik het wel prettig vind dat we 's ochtend een beetje de tijd hebben voor ons ochtendritueel want meestal hoeven we pas rond 8 uur de deur uit. Zeker omdat ik me geen ochtendmens vind is dit wel prettig beetje langzaam op gang komen. Kindjes drinken hun melk, ik kijk met een half oog naar het nieuws en douchen aankleden en eten maar.

 

Maar hoe pak ik het nu aan om de ochtend toch weer fit te zijn en de herfstdip buiten de deur te houden. Zeker nu de dagen korter worden en we voor ons gevoel minder energie krijgen. 

 

  • Ik ga op tijd naar bed. Nadat Bo haar laatste fles heeft gehad, ga ik richting mijn bed. Meestal is dit rond 22.00 uur. Zo probeer ik toch rond de 8 uur te slapen.
  • Overdag drink ik voldoende water. Zo drink ik voor elke maaltijd een glas water wanneer ik thuis ben en wanneer ik op mijn werk ben probeer ik zoveel mogelijk mijn bidon mee te nemen en regelmatig te drinken. Ik ben een slechte drinker dus ik moet hier echt op letten. Het kan soms wel eens voorkomen dat ik halverwege de dag echt moet nadenken wanneer ik eigenlijk gedronken heb en dan kan het voorkomen dat ik nog niks heb gedronken. Dit is voor mij dus echt een puntje waar ik extra op let. 
  • Ik zorg dat ik voldoende beweeg en probeer dit ook zoveel mogelijk buiten te doen. Ik ga samen met mijn kids naar baby- en peuterzwemmen, en met mijn zoon Cas ga ik ook naar ouder&kindgym. Zelf geef ik ook Body Balans les en Personal Training. Maar wanneer ik zelf wil bewegen ga ik voornamelijk wandelen en fietsen. En wanneer we er tijd voor vrij maken dan ga ik ook suppen en mountainbiken. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk op het dorp alles te voet te doen of met de fiets.  TIP: Zoek een beweegmaatje, samen bewegen is veel leuker. En zo heb je gelijk een stok achter de deur.
  • Zorg voor frisse lucht in huis. Zet je ventilatieroosters van je ramen open en wanneer je deze niet hebt zet dan je ramen bijvoorbeeld in de slaapkamer op kiepstand. 
  • Eet voldoende groente en fruit.  Eet rond de 300 - 400 gram groente per dag en 2 stuks fruit. Eet je groente niet alleen bij het avondeten maar verspreid het over de gehele dag. 
  • Schrijf elke dag eens een positieve gedachte of gebeurtenis op. Voel je je iets minder, pak dan je boekje erbij en lees al deze positieve gedachtes en gebeurtenissen eens terug om je op te vrolijken. 
  • Neem voldoende rust. Zorg voor een ontspanningsmomentje. Ga eens heerlijk in bad of ga naar de schoonheidssalon voor een ontspanningsmassage.
  • Waar ik zelf ook blij van kan worden is het veranderen van dingen in huis. Bijvoorbeeld het veranderen van de decoratie in huis. Zet je kaarsen eens op een andere plek of hang andere foto's of posters in de lijstjes. 
  • Wat ook kan helpen is het kijken naar een commedie of romatische film zoals Bridget Jones, P.S. I love you of Dirty Dancing. 

 

 

 

Naast de herfstdip ook wat kilo's kwijtraken die er vanuit de zomerperiode aan zijn blijven plakken? Neem dan een kijkje op de Facebookpagina Gezond Genieten met Kim

Reactie schrijven

Commentaren: 0