· 

Ontbijten of overslaan?

Wat zou jij doen wanneer je wilt afvallen? Eet jij vroeg in de ochtend een ontbijt of sla je deze over? Wanneer je het ontbijt overslaat bestaat het gevaar dat je dan later in de ochtend toch honger zult krijgen en je daardoor makkelijker zult gaan snacken. Ervaar je geen honger gevoel vroeg in de ochtend. Drink dan in ieder geval wel een glas water om je vochthuishouding weer op peil te krijgen en eet je ontbijt later in de ochtend. Dit is geen probleem.

 

Maar wist je dat wanneer je je ontbijt overslaat en later in de ochtend wel honger krijgt en besluit om te gaan snacken en een cappuccino met muffin eet je meer calorieën binnenkrijgt dan wanneer je ontbijt met een schaaltje yoghurt met fruit en een lekkere kop thee. 

 

Wees dus bewust waar je voor kiest, wanneer je wilt afvallen. 

 

Een PuurGezond ontbijt zorgt ervoor dat je darmen weer meer aan het werk gaan en hierdoor krijg je onmisbare voedingsstoffen binnen zoals vitaminen en eiwitten. 

 

Laat je ontbijt bestaan uit:

  • Eiwitten
  • Vezels 
  • Vocht
  • Fruit

De eiwitten zullen zorgen voor een verzadigd gevoel. De vezels zijn goed voor de stoelgang. Het vocht is belangrijk voor je lichaam. Wist je dat je lichaam voor ongeveer 55% uit vocht bestaat. Het fruit zal je ontbijt aantrekkelijk maken door alle mooie kleuren en ze bevatten daarnaast ook vitaminen, vezels en vocht.

 

PuurGezonde ontbijtjes om in de ochtend Gezond te Genieten zijn:

  • Ontbijtsalade met zalm en avocado
  • Volle Griekse yoghurt met blauwe bessen, lijnzaad en ongezouten noten
  • Ontbijtsmoothie van vers fruit met yoghurt en havermout
  • Roerei met tomaat en ui op een volkoren boterham besmeerd met roomboter.

Meer tips en recepten ontvangen voor het ontbijt?

Vraag dan via onderstaande knop het gratis e-book met ontbijtrecepten aan