· 

Tips voor de feestdagen

Wil je afvallen dan kan december een moeilijke maand zijn. Eigenlijk bestaat december maar uit 4 feestdagen. Pakjesavond, Eerste kerstdag, Tweede kerstdag en oudjaarsdag. Maar door deze dagen meerdere keren te vieren zoals bijvoorbeeld pakjesavond bij jou ouders, je schoonouders en met het eigen gezin groeit 1 feestdag al uit naar 3 feestdagen. Dat betekent dat je ook 3 keer verleidingen moet weerstaan. 

 

 

 

 

Maar met deze 7 tips moet het jou ook zeker lukken 

  1. Wees matig met alcohol en frisdrank. Drink vooral water, thee of koffie. Alcohol en frisdrank bevatten onnodige calorieën.
  2. Sla geen maaltijden over. Zorg dat je je normale ritme vasthoudt. Ontbijt lunch en geniet van je avondeten. Geniet van de hoofdmaaltijden en doe rustig aan met de tussendoortjes en hapjes. 
  3. Genieten? Geniet dan volop. Wat is voor jouw die echte 10 waard? Er is zoveel lekkers, kies hetgeen wat voor jouw het echt waard is om te eten en te drinken.
  4. Vraag steun aan je omgeving. Ligt je omgeving in, zodat zij rekening met je kunnen houden. Door bijvoorbeeld meerdere soorten groentes te serveren tijdens het hoofdgerecht.  De kleuren van meerdere soorten groenten op je bord maken het ook feestelijk. Ook kun je zo de opmerkingen zoals 'doe toch eens gezellig' of 'het is toch maar 1x kerst' voor zijn.
  5. Maak gezonde bewuste keuze Is er voldoende keuze in de gerechten? Kies dan voor veel groente en fruit. Het is verstandiger om koekjes, snoepjes, gefrituurde hapjes en sausjes te laten staan. 
  6. Sla niet alles af. Eigenlijk staat het ook al bij tip 5 maar maak bewuste keuzes of neem een kleinere portie. En wanneer nodig neem zelf iets mee wat je lekker vind en wat gezond is. 
  7. Geniet Zoals ik in mijn logo heb staan vind ik Gezond Genieten belangrijk. Samen maar zeker ook de woorden afzonderlijk. Geniet tijdens de feestdagen samen met je gezin, familie en vrienden en van het heerlijke eten. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0