· 

Helaas pindakaas

De schoolvakantie is weer voorbij. Heeft jou kind overgewicht dan is een van de voornemens tijdens de vakantie vast geweest om na de vakantie weer beter op te letten wat er gegeten wordt en meer te gaan bewegen. Maar de eerste week school is al weer voorbij en er is weinig van terecht gekomen. De eerste 3 dagen netjes fruit mee naar school maar daarna toch weer het koekje. 

Tijd om in actie te komen!

Het is nu het moment om door te pakken en op een goede manier aan de slag te gaan samen met je kind. Start vandaag nog met deze 3 tips

Ga samen water drinken

Wil je dat je kind meer water gaat drinken maar drink je zelf dan een glas frisdrank. Drink samen meer water. Geef zelf het goede voorbeeld. Je zoon of dochter kijkt tegen je op en wil alles van je leren (al laten ze dit natuurlijk niet altijd blijken) 

Geef je kind water mee naar school en zet een kan koud water klaar wanneer ze uit school komen. Maak eventueel lekker fruit water door in het water wat aardbeien met munt te doen. Wanneer het fruit wat langer in het water zit, geeft dit ook kleur af. 

 

Andere lekkere variaties:

  • Blauwe bessen met ananas
  • Blauwe bessen mango, kiwi gold en munt
  • munt en druiven
  • limoen kers en basilicum

Mocht je geen vers fruit hebben wat je eigenlijk wilt toevoegen in het water dan is diepvriesvers fruit ook een aanrader, dit fruit kun je gelijk gebruiken als ijsblokjes

Zorg dat je kind voldoende slaapt

Voldoende nachtrust helpt mee aan een gezond gewicht. In de vakanties blijven kinderen vaak wat langer op. Soms slapen ze uit of luieren ze overdag wat meer. Maar nu school weer is begonnen is het verstandig om weer terug in een ritme te komen.  Voldoende nachtrust draagt bij aan een gezond gewicht

Beweeg meer (samen)

Hier in de regio maken ze op de basisscholen gebruik van het boekje Sjors Sportief en Sjors Creatief. Via Sjors Sportief en Sjors Creatief kunnen basisschoolkinderen op een laagdrempelige manier kennismaken met diverse sporten en creatieve activiteiten in de regio, zonder meteen lid te hoeven worden. Zo kunnen ze eerst kennismaken om zo hun talenten te ontdekken

Voor kinderen die niet meer op de basisschool zitten is het natuurlijk ook mogelijk om binnen diverse verenigingen een proefles aan te vragen. Laat je kind van alles uit proberen voor ze een keuze maken. En wil je kind niet in een groep binnen een vereniging sporten dan is wandelen of fietsen ook een goede keuze als het maar meerdere keren per week gebeurd. En natuurlijk zijn er ook individuele sporten binnen een vereniging zoals bij atletiek of zwemmen. 

 

 

 

Tijdens het Lekker Pûh!!! consult over bewegen krijgt ieder kind een gratis springtouw

Zeg Lekker Pûh!!! tegen overgewicht

Blijf niet samen worstelen. Wordt je zoon of dochter gepest om zijn of haar gewicht? Wil je zoon of dochter zich liever niet omkleden voor de gym momenten op school? 

Start dan met deze 3 tips en neem contact met me op voor een gratis kennismakingsgesprek waarin je alle vragen kunt stellen. 

Vul het contactformulier in en ik neem z.s.m. contact met je op. 

Ik help jullie graag!

Reactie schrijven

Commentaren: 0