Als gediplomeerd gewichtsconsulent voor volwassenen werk ik nu ook bijna een jaar met kinderen volgens de methode Lekker Pûh!!!. Deze bewezen methode is ontwikkeld door Ingrid Viergever-Stieber en ondanks ons dagelijks contact wilde ik toch nog meer weten over het toen en nu van dit voedingsadviesburo voor Jeugd & Gezin. Tijd voor een interview met Ingrid. Lees vooral door naar het einde want daar hebben we nog een leuke winactie staan.
Als moeder wil je graag een gezonder leven voor je gezin. Je wilt hiervoor zo min mogelijk bewerkte producten gebruiken, maar hoe kun je dit het beste aanpakken? Maar wat zit er nu precies in de producten? Door het lezen van deze blog kom jij door 6 tips meer te weten over hoe je etiketten beter kunt lezen

Door je maaltijden te plannen, helpt het jou en je gezin om gezonder en gevarieerder te eten. Dit helpt mede ervoor dat je niet een half uur voor het eten moet gaan bedenken wat er op tafel moet komen te staan. Zo kan het zijn dat je de dagen onderling alsnog wel ruilt omdat je vandaag toch ergens anders zin in hebt. Maar het zorgt er ook voor dat je minder snel de snelle en vaak ongezonde last minute maaltijden zult eten. In deze blog vindt je dus wat simpele tips om maaltijden te plannen.
Vaak begin in je wanneer je wilt gaan afvallen ook met meer bewegen. Maar naar een paar weken komt de klad erin. Je vriendin kan niet mee en het regent, je slaat zelf ook steeds vaker over. Elke week is er wel een andere reden die voorrang heeft. Met deze tips weet ook jij de motivatie te behouden en blijf je lekker bewegen en afvallen.

Wil jij gezellig aan tafel kunnen zitten tijdens het kerstdiner zonder politieagentje te moeten spelen naar jouw kinderen toe omdat ze zitten te vervelen aan tafel terwijl jij de volgende gang aan het opdienen bent. In deze blog leg ik je precies uit hoe jij het als moeder gezellig kunt houden aan tafel tijdens de kerstdagen. Met deze tips kun jij het als moeder gezellig houden aan tafel tijdens het kerstdiner want als je het van te voren slim aan pakt kun jij ook Genieten van de feestdagen
Merk jij in de winter dat je kind wat minder makkelijk gaat buiten spelen of zich wat vaker terug trekt op zijn kamer. Komt je kind vaak al moe uit bed? En is alles wat je zegt te veel waardoor je kind bijna de gehele dag chagrijnig rond loopt. Herken jij je kind in deze zinnen? Ga dan aan de slag met deze 5 tips

Je herkent het vast wel. De volgende ochtend moet je vroeg eruit dus je besluit wat eerder naar bed toe te gaan. En eenmaal op bed bedenk je je wat je morgen nog allemaal moet gaan doen. En wat je morgen niet mag vergeten. En voor je het weet ben je een paar uur verder. Je baalt hier weer van, niet kunnen slapen terwijl je morgen vroeg op moet.
Koolhydraten zorgen voor een betere stoelgang. Kim, meen je dat nou echt? Ja, echt waar. Ik hou jullie niet voor de gek. Koolhydraten zorgen er mede voor een goeie stoelgang.

Vol goede moed ga je aan de slag en lukt het je om de eerste weken zeer streng te zijn voor jezelf en daardoor weet je zeker dat het je lukt om af te vallen. Het gaat lekker hard en je komt steeds dichter bij je doel. Maar na de eerste weken komen de eerste moeilijke momenten in het zicht, een verjaardag, een barbeque of een feestje op het werk. De eerste deuken komen in je plan en je voelt je schuldig omdat het je niet meer lukt om jezelf aan je plan te houden. Hoe blijf je dan positief?
Binnen de klas valt het steeds meer op, je kind is steviger dan de andere kinderen in de klas. Je merkt aan de verhalen van je kind dat het moeilijker mee kan komen tijdens het buiten spelen of tijdens de gymlessen. Je kind spreekt minder vaak af met klasgenootjes en je hebt vermoedens dat je zoon of dochter wordt gepest. Je vindt dit als ouder vervelend maar je wilt je kind niet op een dieet gaan zetten.

Meer weergeven